loading...

موسسه گنجینه سرزمین پارس

 از دیگر آب های روان در تنگ الله اکبر که از زمان قدیم مورد علاقه مردم شیراز بوده، چشمه آب زنگی می باشد. این آب از چشمه آب زنگی در 1 کیلومتری شمال دروازه قرآن جاری شده و در حال حاضر به عل کم آبی د

 از دیگر آب های روان در تنگ الله اکبر که از زمان قدیم مورد علاقه مردم شیراز بوده، چشمه آب زنگی می باشد. این آب از چشمه آب زنگی در 1 کیلومتری شمال دروازه قرآن جاری شده و در حال حاضر به عل کم آبی در استخر کوچکی جمع می شود.

علت نامگذاری آن چنین است که قنات آن در سال 560 هجری قمری توسط اتابک مظفرالدین زنگی یکی از پادشاهان شیراز احداث گردیده است و آب استخر آن در گذشته، آبگیری و صرف کارهای زراعت میشد. در گذشته های در به علت گوارا و سبک بودن آب چشمه زنگی، مردم شیراز آب آن را برای آشامیدن خود به شیراز حمل می کردند. در صورت بهسازی چشمه آب زنگی، این منطقه نیز می تواند به صورت یک مرکز گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

محسن سپهری منش بازدید : 3549 یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 زمان : 7:37 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مؤسسة فرهنگی هنری گنجینة سرزمین پارس از مهرماه سال 1390، با دریافت مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی به شماره‌ثبت:1782 فعالیت خود را آغاز کرد هدف این مؤسسه رفع نیازهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی شهر شیراز، استان فارس و ایران اسلامی است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟