loading...

موسسه گنجینه سرزمین پارس

در کتاب آثار العجم تالیف فرصت الدوله شیرازی از حمام های متعدد در محله های مختلف شیراز نام برده شده که به لحاظ قدمت تاریخی عموما متعلق به دوره قاجاریه می باشند. حمام عفیف آباد که در ضلع شمالی باغ موزه

در کتاب آثار العجم تالیف فرصت الدوله شیرازی از حمام های متعدد در محله های مختلف شیراز نام برده شده که به لحاظ قدمت تاریخی عموما متعلق به دوره قاجاریه می باشند. حمام عفیف آباد که در ضلع شمالی باغ موزه عفیف آباد واقع شده از بناهای تاریخی دوره قاجاریه به شمار می­رود.

هم اکنون از یازده حمام تاریخی در بافت قدیم شیراز، هنوز هم تعدادی فعال هستند و برخی از آنها نیز تعطیل شده است. همچنین در منابع تاریخی دوره قاجاریه از حمام حاج هاشم نام برده شده است که منسوب به حاج هاشم جد اعلای قوام بوده که در محله بالا کفت قرار داشته است که در اوایل قرن معاصر و هم زمان، با آب انبار قوام با احداث خیابان لطفعلی خان زند هر دو تخریب شده و به طورکامل از بین رفته اند.

محسن سپهری منش بازدید : 127 پنجشنبه 30 آذر 1402 زمان : 12:08 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مؤسسة فرهنگی هنری گنجینة سرزمین پارس از مهرماه سال 1390، با دریافت مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی به شماره‌ثبت:1782 فعالیت خود را آغاز کرد هدف این مؤسسه رفع نیازهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی شهر شیراز، استان فارس و ایران اسلامی است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟