loading...

موسسه گنجینه سرزمین پارس

دریاچه فصلی خنج در فاصله 5 کیلومتری شرق خنج و در امتداد جاده خنج- لار واقع شده است. این دریاچه که در فصل پرآبی، 300 کیلومتر مربع مساحت دارد، در دشتی واقع شده که از اطراف به وسیله کوه ها، محصور گردیده

دریاچه فصلی خنج در فاصله 5 کیلومتری شرق خنج و در امتداد جاده خنج- لار واقع شده است. این دریاچه که در فصل پرآبی، 300 کیلومتر مربع مساحت دارد، در دشتی واقع شده که از اطراف به وسیله کوه ها، محصور گردیده و در سال های پرباران، سیلاب هایی را از فواصل دور و نزدیک در خود جمع می کند و به تدریج با فرو نشستن گل و لای ناشی از سیلاب ها، دریاچه کم عمق با آب زلال و شفاف در آن تشکیل می شود.

هر ساله از اواخر پاییز و فصل زمستان، میزبان پرندگان مهاجر از قبیل درنا، غاز، فلامینگو و انواع مرغابی و اردک می باشد که برای زمستان گذرانی به کنار این دریاچه فصلی می آیند، البته این دریاچه در اواخر بهار و تابستان و سال های خشک، بسیار کم آب شده و یا بر اثر فرو رفتن آب در زمین، شکل کویر را به خود می گیرد.

محسن سپهری منش بازدید : 445 پنجشنبه 10 فروردین 1402 زمان : 7:25 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مؤسسة فرهنگی هنری گنجینة سرزمین پارس از مهرماه سال 1390، با دریافت مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی به شماره‌ثبت:1782 فعالیت خود را آغاز کرد هدف این مؤسسه رفع نیازهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی شهر شیراز، استان فارس و ایران اسلامی است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟