loading...

موسسه گنجینه سرزمین پارس

منطقه حفاظت شده بصیران در شمال استان فارس و در محدوده شهرستان اقلید قرار گرفته است. این منطقه به علت گونه های خاص و کمیاب، یکی از ارزشمندترین زیستگاه های حیات وحش کشور است. وجود کوهستان های مرتفع در

منطقه حفاظت شده بصیران در شمال استان فارس و در محدوده شهرستان اقلید قرار گرفته است. این منطقه به علت گونه های خاص و کمیاب، یکی از ارزشمندترین زیستگاه های حیات وحش کشور است.

وجود کوهستان های مرتفع در منطقه، پناهگاه و زیستگاه مناسبی برای حیوانات کوهزی فراهم آورده است. همچنین این منطقه دارای دشت های وسیع می باشد که پوشیده از دِرمَنه و برای حیوانات دشت زی مناسب است. پوشش گیاهی آن عمدتاً دِرمَنه، انواع گَوَن، خارشتر، تنگسن و گیاهان علفی یکساله را شامل می شود.

عمده ترین حیوانات وحشی منطقه انواع بز، پازن، قوچ، میش، گربه وحشی، گرگ، روباه و شغال و همچنین پرندگانی چون کبک، تیهو، کبوتر وحشی و انواع پرندگان شکاری از جمله قرقاول می باشد.

 

این منطقه به عنوان یکی از جاذبه های تفریحی و گردشگری استان فارس مطرح بوده و تا سال 1375 به صورت منطقه شکار ممنوع و از سال 1376 به صورت منطقه حفاظت شده اداره می شود.

محسن سپهری منش بازدید : 484 پنجشنبه 17 آذر 1401 زمان : 13:11 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مؤسسة فرهنگی هنری گنجینة سرزمین پارس از مهرماه سال 1390، با دریافت مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی به شماره‌ثبت:1782 فعالیت خود را آغاز کرد هدف این مؤسسه رفع نیازهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی شهر شیراز، استان فارس و ایران اسلامی است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟